neděle 30. listopadu 2014

adventní kalendář

Stejně jako minulý rok jsem pro přítele vyráběla adventní kalendář. Někde na internetu jsem zahlédla nápad, který mě zaujal. Vyrobit adventní kalendář z ruliček od toaletního papíru a dát tomu všemu tvar domečku? Proč ne. Ruliček se člověku doma nakupí hromada, tak proč je nevyužít.

Pořád jsem to nějak odkládala, až jsem ho nakonec vyráběla téměř na poslední chvíli. Ale hlavní je, že jsem to stihla. Z výsledku jsem doslova nadšená (nechci, aby to vypadalo, že se chvástám, ale zkrátka se mi moc líbí).

Využila jsem starou krabici od bot, karton, ruličky od toaletních papírů, balící papír stříbrný vločkami (Lidl), balící papír hnědý (Nanu Nana), stříbrnou akrylovou pastu (Lidl), bílou akvarelovou barvu (Lidl), razítka-číslice, bílou stužku, razítko a šablona KETA, černý inkoustový polštářek, stříbrné kamínky, tavná pistole, lepidlo na kamínky, Herkules a samozřejmě dárečky dovnitř.

Při práci jsem pořídila jen tuto fotku (nemám doma dobré světlo a navíc jsem do toho byla tak zažraná, že jsem neměla čas fotit). Korpus kalendáře - domeček. Krabici a nastříhaný karton (obdélník na střechu a trojúhelník na zadní stěnu střechy) jsem si obalila balícím papírem. Do stříšky jsem potom ukryla dáreček s číslem 24 (vešlo se tam více než do ruličky a je to důmyslně ukryté).


Čísla jsem si natiskla na hnědý balící papír pomocí razítek a bílé akvarelové barvy. Ruličky nejsou v domečku přilepené, protože jsou tam tak napresované, že nemají šanci vypadnout. Hnědý papír je přitlačený jako víčko a pouze omotaný izolepou (navíc se to bude dobře rozdělávat, což je další plus), protože jsem chtěla, aby to vypadalo trochu "humpolácky" a ne jen upraveně a elegantně.


Na papír jsem nalepila stříbrné kamínky. Připadalo mi to jako hezké doladění a zároveň mám pocit, že to kalendáři dodává tak trochu vánoční (třpytivý) nádech.


Domeček jsem také opatřila visačkou, aby bylo jasné, že je "hand made". Na to se skvěle hodilo razítko od KETY (jsem ráda, že jsem ho konečně využila). Aby to dokonale ladilo, natiskla jsem nápis na druhou stranu vločkového papíru a ještě na kraj nalepila jeden kamínek. Bílá stužka zase ladí s čísly.

Jak už jsem říkala, ve stříšce je ukrytý poslední dáreček a bylo ho třeba řádně zamaskovat, ale také "upevnit". Proto jsem zvolila kartonový trojúhleník (potažený hnědým balícím papírem), který jsem si potřela stříbrnou akrylovou pastou. Aby bylo jasné, pro koho je kalendář určen, ještě jsem navrch pomocí černého inkoustového polštářku a šablony od KETY natupovala  jméno. A aby se to správně třpytilo, dolepila jsem pár kamínků. Do otvoru jsem naskládala obsah a karton jsem pak pomocí tavné pistole přilepila.
 
Trochu jiný pohled.

A ještě zezadu.

A co váš adventní kalendář? Prosím, pošlete mi obrázky, ráda se nechám inspirovat na příští rok. /And what about your advent calendar? Please send me pictures of your creation.

handmadetereza@centrum.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat